Puteriku

Akum Wsalam ari ni ok keade problem lg ngan bapak jin tuh cam slaluBapak jin tetap bapak jin!!!!! kah!kah!citer le apa yang dier wat kat wid lagik Bapak jin tuh memang poyo betul laAri ni dier reject paper work Ade ker patut dier kata idea wid ketingalan zaman.Tak patut Sungguh!Zalim cam Israel la orang tua tuh!! ALACIANNYE.tak pe kang klau langgar cakap dier,nanti dier cakap wid ni student derhaka.Silap ari bulan effect kat markah kan kes naya tuh.so sabau jer la. tu lanak wat cam ner kan ..Kuasa veto kat tangan dier
*****************************
Huargh..!!!!!Dah dekat 3 jam aku chat ngan mamat ni.Tak sedar plak ayam dah berkokok.Isyy..klau tak kerana aku ade klass esok,sure sampai kul 7 pagi pun aku sanggup chat ngan Tar.Emm..Tar ker Tarakus sejak aku mula chat ngan mamat ni 4 bulan yang lalu,da macam2 problem aku luahkan.Nasib baiklah mamat ni tak boring.Sekurang-kurangnyer aku da dapat kaunselor tak rasmi.Huarghoppssssss.terbesar lak aku menguap.Kalu la menguap besar cam ni depan opah,pasti kena ketam dengan dier.Tidur la ..da rindu nak peluk bantal Garfield busuk aku tuh. Opocot!Mummyku saying! Oii! Mata letak kat mane Lutut ke.Tak pasal-pasal kena bantai ngan aku bila terlanggar dengan seorang budak junior.Hangin betul la.Dah la ngantuk sebab tak cukup tido malam tadi.Eh!Aku tido Subuh tadi laKau ni Eein.Hangin memanjang.Cool la.Cuba kau maintain cam aku.Kenalah jaga saham yang semakin meningkat naik ni.Barulah ramai pakwe nak himpit.Ini tak,brutal sangat.Anis mula membebel sambil membetulkan tocang ala-ala ekor kuda tu.Dah la perasan lawa cam Wardina.Piiiiiirahhhh mabuk!Jelita lagi opah aku yang dah 64 tahun tu.Berganda-ganda jelita dier tau! Kau tu bukan setakat jantan kegersangan je yang himpit kau.Tu si Dino pengkid pun terpikat ngan kau.Carik penyakit betul!Rungut aku.Meluat dengan perangai control ayu dier tuh. Ala sekurang-kurang nyer saham aku mendadak naik.Biasalah.sape tak kenal aku.Ratu kat Kolej Seri Bestari ni,Peh perempuan ni tetap mempertahankan statement syok sendiri dia tuh.Sebelum mak nenek ni perasan lebih,baik aku blah. Taptaptapak eleh..sape pakai kasut ala kawat polis tuh..Selamat pagi Encik Adzaini,pekik Hisham selaku koordinator klass dan diikuti oleh rakan sekelas aku Cuma aku je yang buat bodoh.Selamat pagi semua.Ok ari ni saya nak collect sketching awak semua,tu dia arahan dari bapak jin ,gelaran yang paling SESUAI buat Encik Adzaini.Seorang demi seorang rakan sekelas aku menghantar sketching.Dah la mata aku naik rabun tengok perempuan perempuan perasan kat kelas aku yang tergedik-gedik bila berhadapan dengan Encik Adzaini terutamanya Julia,perempuan yang paling menggeletis dalam kelas aku.Meluatnyer akuagaknya dapatla pikat pensyarah yang konon nyer hensem macam aktor popular Jepun,Yutaka Takeinochi tu.Aktor kesukaan aku plak tuh.Tak SESUAI!!!!! Izryn,awak punyer sketches manaBuat-buat lupa pulak nak hantar pada saya.Ataupun tertinggal kat rumah biar kucing awak check ye!,tiba-tiba bapak jin tuh sergah aku bila aku tengah syok lukis gambar dia pakai uniform mascot orang utan.Gulp! Dengan berat langkah aku mengadap bapak jin tu untuk menghantar sketches tanpa sepatah kata. Nanti dulu Izryn.Awak punyer kerja ni teruk sangat.Macam hasil kerje budak tadika.Ini ke student multimedia dari kolej terkenal Awak berangan ke masa saya ajar , Tengking bapak jin tuh. Hua!!!! Oh.mummy tolong la!!!!Macam nak nangis pun ade bila kena tengking depan rakan sekelas aku.Hampeh punya bapak jin. Tapi EncikAdzaini.saya rasa ini hasil kerja yan terbaik dari saya.Lagipun sebelum hantar pada Encik , saya dah rujuk kat Encik Bahar dulu, aku tetap mempertahankan hasil kerje aku. Betul aku dah tunjuk kat Encik Bahar,pensyarah paling kamceng dengan aku. Sekarang ni sape pensyarah awak Saya atau Encik Bahar Kalau awak nak sangat tinjuk kat dia jangan masuk kelas saya!,sekali lagi aku kena herdik. Oiii!!!Mak bapak aku pun tak pernah tengking aku macam gini tau!!..Ini tak boleh jadi ni! Kalau encik tak nak saya masuk kelas ni, 1000 kali saya tak hingin!Dari tengok muka encik yang macam serigala jadian tu,baik saya ngadap muka pak guard kat bawah! Opps!!..Betapa celupar nyer mulut akuKalau mama tau sure aku kena gantung hidup-hidup! Ok, kalau awak tak nak masuk kelas ni,dipersilakan keluar sekarang.Jangan nak buang masa saya lagi!.Muka pensyarah yang macam tak siap tuh aku tatap macam nak telan.Nasib baik la aku tak de lesen membunuh.Kalau tak,sure bapak jin ni aku lupuskan dari muka bumi ni.Tanpa lengah lagi aku terus keluar dari kelas tu.Dengan hati yang bengkak aku terus menuju ke bilik Encik Bahar.Tanpa ketuk pintu,terus je aku menyerbu masuk ke bilik tu. Apa lagiyang tak kena dengan kamu ni EeinMuncung kamu tu boleh dibuat sangkut baju.Ni sah kes gaduh dengan Adzaini.Encik Bahar meletakkan surat khabar di atas meja. Bengang sungguh la Encik Bahar.Nasib baiklah dia tu pensyrah.Klau tak dah lama da saya terajang!. Ku capai majalah kesayanganku Remaja.Wah,cun giler cover bulan ni Kamu cari pasal dengan dia kot. Tak.dia yang cari pasal dulu.Saya dah buat sketching tu sebaik mungkin.Kan Encik Bahar dah tengok hasil kerje saya tu dan cakap saya ni kreatif.Bapak jin tu je yang tak tau nak hargai hasil kerja saya.Ada ke patut dia kata hasil kerje saya lebih teruk dari lukisan budak sekolah tadika.Kalau tak puas hati sangat,pergilah jadi cikgu tadika.Tak payah jadi pensyarah!,geram sungguh aku dibuat nye. hahahah.EeinEein.Kamu ni kalau marah nampak cute la mcam Amy Mastura.Hahahaha .Amy Mastura Tu pujaan aku tu.Tau-tau je Encik Bhar ni. Macam ni la cik Izryn,sabar aje la.Sekarang ni saya nak kamu mintak maaf dengan Adzaini.Nanti awak fail.Kena extend paper.Awak nak ke Mintak maaf.Oh!Tidak.Tak sanggup saya.Aku lihat Encik Bahar menggeleng-geleng kepala.Mungkin dia pun da faham dengan perangai keras kepala aku. Tak pe la Eein.Nanti saya slow talk dengan Adzaini.Sekarang ni baik kamu lepak kat studio,tengok aper yang boleh diubah dengan sketching kamu tu.Manala tau kalau kamu boleh buat lagi bagus. Fuh!!!!Lega rasanyer bile mendengar kata-kata Encik Bahar.
Widuri..cantik rembulan..oh.saying.salam Ececeh. amacam ari ni Ok ke kuar dari klas. Hah!Ape da jadi Wid gaduh ngan die lagi ke AHA.Ade ke patut dier tengkig wid depan classmate wid.Dier kata sketching wid cam budak tadika nyer lukisan.Sakit ati wid.Aper lagi wid terus marah dier balik.Last-last kena halau dari kelas. layang wid balas balik nak wat ape.Tak ke tak pasal-pasal kena halau. lantak pi ladier ingat bagus sangat ker widwidkeras kepala sangat. Sebagai student wid patut ikut cakap dier.Tak bermakna bile dier Marah wid dier anti ngan wid.Mungkin dier nak wid improve kerje Wid je.
*****************************************************
Izryn! Tunggu dulu. Sape lak yang terjerit-jerit nama aku nih. Pantang Hang Jebat bile nama aku dilaungkan kuat-kuat. Izryn..Toing! Bagai nak terkeluar bijik mata aku bila orang yang melaung namaku ialah Encik Adzaini.Apa plak bapak jin ni nak Da la tersengih-sengih macam monyet dapat autograph Wardina. Knape semalam tak masuk kelas saya , Tanya bapak jin tu dengan suara.alahai.lembutnyerr.sorry bebgua tak kan terpikat..!!!Never!! Kenapa tak masuk kelas semalam,diulangnya soalan tu. Apalah dia ni,semalam dier yang halau aku,lagi mau tanyer.Patut ke aku bantai mamat sorang ni atau takPatut ke Kan Encik yang halau saya kuar dari kelas.Lupa ke Yelahkerja sayakan macam budak tadika.Mana layak masuk kelas Encik!,dengan selamba je aku jawab.Peh!Merah padam muka bapak jin ni. OK..OKsebenarnya saya tak nak awak fail dalam paper ni.Saya tak nafikan yang awak ni kreatif.Sekarang ni time saya ajar kelas awak. Jom!,dengan selamba je bapak jin tu tarik tangan aku.oii!giler ke Ape dia ingat aku ni awek dier ke Apa pegang-pegang ni Saya boleh jalan sendiri la, terus aje aku rentap tangan aku. Oppsss!!Sorry!. Sejak peristiwa bapak jin tu pujuk aku,dia dah mula berlembut ngan aku.Entah ape angin dia aku pun tak tau.Mungkin sebab Encik Bahar slow talk ngan dia kot Mungkinlah.hari ni melangkah masuk je di kelas aku terkejut kucing.Mana tidaknyer,tiba-tiba je ade satu bungkusan yang tertera Special for little princess dalam laci meja aku.Terus aku buka untuk melihat isi kandungannya.Wah!Ade kotak muzik yang mendendangkan irama Unchained Melody.Sape lak yang bermurah hati bagi hadiah kat aku ni.Lagipun birthday aku lambat lagi.Dah le tak de nama pengirim Cuma ditulis SECRET ADMIRE je.Pelik .tak sangka aku ade peminat misteri.Kalaulah Anis tahu,sure bengkek gile! Apa..dia ingat dia sorang je ade peminat.Aku pun ada leHah! Mula nak riak la tu.kontrol beb!!!
Cak,hai!Sayang. ceh!Tetibe je bersayang-sayang ni..Buang tebiat ke ape! saje..tak kan tak leh kot.Memang Tar saying kat wid.Kan da lama kiter kenal! oh..iyer ke! Ececehtak sangka ade gak yang sayang kat wid ekJ.. Tar nak tau tak..ari ni wid dapat hadiah musical box.Tapi x taula Sape yang bagi. Wah! Bertuahnyersecret admire ke tulis kat ctu pun secret admire.Tak sangka lak! hai..ya..ni yang tak best.Ade org nak potong line Tar ni. Tak bleh jadik ni. Tak pe Tar boleh jadik pakwe cyber wid..hahaah.. taknakTar nak jadik kekasih paling setia wid.REALITI.Suatu ari nanti kiter akan berjumpe jugak WIDURI. PehJiwang karat lak memalam ni.Tar tak sihat ke Hahahah.. wid tak cayakan Tar keTar serius ni! Bukan x caya..was-was je.. widsuatu ari nanti wid akan tau gak saper Tar sebenarnyeKiter sebenarnyer dekat je wid.!!! ye la tujauh di mata dekat di hatikan!!!!hahaha.
Sejak aku terima hadiah misteri tu,selang dua hari pasti ade kad terselit kat meja aku.Pelikntah sape yang punya kerje.Dalam kad tuamboi bukan main jiwang kata-kata.Yang kelakarnya si pengirim ni menggelarkan aku Little Princess.Berbunga aku bacadalam erti kata lain.bangga gile wa cakap lu!! Penghuni kat Tanjung Rambutan pun x gila cam aku! Habis je klas cik Intan yang ajar programming ,aku terus melangkah ke bilik Encik Bahar.Seperi biasa time boring cam gini encik Bahar la yang selalu jadi mangsa aku untuk bab menyakat ni.Aku kan terkenal dengan org yang suke menyakat.Nasib baikla dia sporting dan tahan dengan perangai brutal aku ni ha.Eh1tak de plak orang tua ni.Mana Encik Bahar ni pergi Tak pe lasat lagi muncullah dia.Best gak dapat dok kat kerusi ala bos ni.Boleh pusing-pusing sambil tu tangan aku merayap membelek-belek khazanah yang ada di atas meja dia.Semak semacam pulak tu baik aku tolong kemaskan sementara tengah rajin.Eh! ada Apple I-Book.Bila pula Encik Bahar ada I-Book nie Labukan orang tua tu punyerEncik Adzaini rupanya bila nama bapak jin tu appear kat skrin monitor bila aku membukanyer.Apa isi dalam I-Book ni yeBaik aku check.Manala tau kalau ade gambar girlfriend dia..Peh..siap ade irc.Meh aku check log kat IRC dia,dengan sape dia chat yer.Toingtoingmataku macam nak terjatuhbedebak bedebuk jantung aku dibuatnyer bile nick yang slalu aku guna tertera kat log file.WIDURI!!!!Arghh!!Tarakus Oh!Tidak.selama nie arghhh..
**********************************************
Bahar,I-Book aku ada kat.tak abis ayat Encik Adzaini bila dilihatnyer aku yang ada kat bilik Encik Bahar.Dah la tu aku tengah pegang I-Book dia pulak.Tanpa bercakap sepatah kata aku terus meletakkan I-Book tu dan terus keluar dari bilik Encik Bahar.Tak sanggup aku nak menatap muka bapak jin tu.Marah bercampur malu pun ade! Izryn!Tunggu dulu.Tak sanggup aku nak tungu beb!Penat aku berlari tak sangka lak sampai kat atas bangunan kolej aku.Tercungap-cungap dibuatnyer. Aku rasa Nik Azura pelari pecut negara pun tabik spring tengok aku lari tadi.Boleh pecah rekod dunia,mana tak nya kolej aku kat tingkat 2,tapi bangunan ada 7 tingkat dalam hanya beberapa minit sahaja.Bayangkan macam mana aku boleh lari sampai atas bangunan.Perhhh!!!Buang masa je fikir!
IzrynIzryn,terdengar suara org memanggil aku.Hua..opahterkejut aku bila Encik Adzaini betul-betul berdiri belakang aku.Dia pun tecungap-cungap.Peluh membasahi baju dia.Dengan rambut depan yang sedikit terjuntai sambil matanya menyorot padaku ,menyerlahkan kehenseman dia.Patut le ramai bidak perempuan yang terjatuh cinta.Memang sah muka dia sebijik macam Takenoichi Yutaka! Izryn.Eh! Widuri emm.Little Princess. Terkejut aku mendengar dia melafazkan nama Widuri.Little PrincessHah!Memang sah selama ni orang yang aku chat ialahalamak!.Dan yang bermurah hati bagi aku hadiah dan kadoh..tidak! Aku bermimpi ! Widdengar apa yang Tar nak katakana Encik Adzaini mula menyentuh bahuku. Widmemang selama ni kiter la yang selalu chat setiap malam.Adzaini ialah Tar dan Tar ialah Adzaini.Orang yang sama Wid.Tar mintak maaf sebab selama ni Tar merahsiakannya.Dan Tar gak nak mintak maaf sebab selalu berkasar dengan wid dalam kelas.Tar sengaja nak menduga wid.Bukan niat Tar nak menaikkan kemarahan wid. Tar.. Cukup! Saya da tak sanggup nak dengar! Aku terus menekup tangan ku ke telinga,tak sanggup nak dengar apa yang diperkatakan Encik Adzaini. Wid dengar apa yang Tar nak cakap ni.Sebenarnya memang dah lama Tar perhatikan wid.Tar Cuma tau nick yang Wid gunakan bila Tar terbaca sekeping kertas terselit dalam proposal yang wid hantar pada Tar 6 bulan yang lalu.Tar dah lama tahu yang Wid aktif dalam IRC bile Tar terdengar wid borak ngan rakan sekelas wid.Dari situ Tar dapat tahu channel mane yang wid slalu masuk.Jadi Tar cuba cari wid dalam irc dan tak sangka akhirnya Tar berjaya.Dan hadiah dengan kad yang slalu dalam laci meja wid tu pun Tar yang bagi.wid.Tar sebenarnya..Tar.Aku rasa macam nak pengsan dan dapat agak apa yang Encik Adzaini nak luahkan.Tapi sanggup kah aku mendengarnya Saya cintakan awak,Izryn!.Booommmm! Bagai meletup jantung aku mendengar kalimah yang baru dilafazkan oleh Enzik Adzaini.Bergegar seketika kepala aku.Tanpa disedari air mata aku macam murah je mengalir laju.Jangan menangis ,Izryn! Pujuk hatiku sendiri.Tapi apakan daya,sekarang ni baru aku sedar tanggapan orang yang perempuan memang murah dengan airmata. Widsejujur-jujurnya Tar katakana yang Tar memang menyintaimu.PercayalaTar takkan persiakan Wid. Begitu tenang sekali dia menyampaikan sehingga aku terpegun mendengarkannya.Memang tidak dinafikan,aku pernah menyimpan perasaan terhadap Encik Adzaini masa dia mula-mula mengajar kelasku.Tapi perasaan itu hilang bile dia selalu mencari kesalahanku.Dari perasaan suke timbul benci.ArghhhhhAirmataku tumpah lagi dan tanpa disedari Tar mendakap tubuhku.Aku seperti merelakannya dan terasa bahang kasih sayangnya meresapi jiwaku.Inikah dinamakan cintaBest jugak.Kalaula aku tau cinta tu satu perasaan yang istimewa dah lama aku bercinta.Bukan dari dulu tak de orang yang tangkap cintan dengan ku,ramai beb!Sape kata saham aku tak tinggi Aku je yang jual mahal.!Bukannya ape,ingat senang ke nak pilih kekasih.Macam pilih ikan kat pasarOpsterlajak laklupakan. Setelah semuanya reda dan aku pasti dapat menerima cintanya,aku menanyakan 2 soalan cepumas padanya, Tar,boleh wid Tanya sesuatu Mengapa gunakan nick Tar dan apa istimewanya wid di mata Tar.Dia tersenyum.Bagiku senyuman itu sungguh indah sekali. Emm..kan nama Tar..Adzainitapi orang panggil Tarsebab masa Tar kecil Tar suke jerit macam tarzanso kekal Tar sampai sekarang.Jadilah Tar dan Tarakus tu nama salah satu watak dalam novel Kembara Tarakus karya Ahmad Patria Abdullah.Sebab Tar sukakan wid pula,wid seorang gadis lain dari yang lain.Wid happy go lucky,selamba,tegas tapi kers kepala.!..HahhaAmboi ..sedap mengata orang.Nah rasakan.Terus aje aku mencubit lengan sasanya itu.Dan tika itu aku terasa amat bahagia.Bahagia menerima cinta Tarakus,bahagia berbaik dengan bapak jin dan.. Kenapa wid gelarkan Adzaini bapak jinBoleh ceritakan pada Tar.Wid tak pernah citerkan pasal ni walau dah 5 bulan kita dok chat. Nak tau kenapa wid gelarkan Encik Adzaini yang kerek tu bapak jinNak tauhahahaha.mana boleh kasi tauTerus saje aku berlari meninggalkan dia terkapa-kapa menanti jawapanku. Eh! Widtunggu!OOOOooosaja nak kenakan Tar yer!.Adzaini terus mengejar aku dari belakang dan aku terus berlari dengan riang.

4 Respons

  1. bestnyer citer ni……….suka laa…

  2. citer bes..plot pun k..tapi stuje kureng….susahlah nak bace n nak paham coz mcm becampojer…mane ayat penyata…mane ayat mase berkate??huh2…sib bek lah aku ni…penyabo gak orgnyer….nak tau gak kesudahan citer ni…

  3. naik juling mata bace cite ni….tulisan tu biar la besa skit…

  4. aku pun naik juling bace ni.klau spm confirm pemeriksa malas nak bace.papepun cite besh teruskan k.chayuk

Tinggalkan Jawapan

