kau ratu hatiku 2

Hmmmm baru 5.30 petang. Aduss nak balik rumah masih awal lagi. Aku nak pergi mana ekHujung bulan baik aku pergi shopping la. Beli kasut! Tengah sale ni… bagus jugak! Emy lantas mencapai tas tangan dan fail-fail tugasannya untuk di bawa pulang ke rumah. Dia menuju ke kereta dan meletakkan semua barang-barang di dalamnya. Dan kemudian dia terus menghidupkan enjin dan menuju ke destinasinya KLCC! Sampai di KLCC ramai orang-orang yang baru balik dari ofis lepak kat sini. Konon bersantai lepas kerja la tu. Dan Emy salah seorang darinya. Dari satu kedai ke satu kedai Emy melangkah masuk. Ketika baru hendak melangkah masuk ke dalam I-Setan Emy ternampak seseorang yang dikenalinya seorang yang argghhh Amir lagi!! Tapi siapa gadis disebelahnya itu. Mesra sekali pautan tangan mereka! Ketika Emy sedang kusyuk memandang, Amir seakan perasan ada seseorang sedang memerhatinya. Emy cepat-cepat melangkah masuk ke dalam I-Setan. Dia ada awek keKe tunang diaHmmmm iskk apa plak aku fikirkan pasal dia! Tak der kena-mengena langsung dengan aku. Baik aku shopping! Lagi best Akhirnya Emy mengambil keputusan untuk ke Chinoz On The Park Minum petang yang indah selepas bershopping sakan di KLCC. Hi Emy!Emy hampir tersedak mendengar suara itu. Haaa Encik Amir! What a pleasant surprise Emy buat-buat terkejut melihat Amir berada di situ kerana sebelum ini dia telah terjumpa dengan Amir dari jauh. Tapi sememangnya dia terkejut dengan kehadiran Amir di situ. Dia tidak menyangka Amir akan berjumpa dengannya di café itu. Emy, kenalkan tunang saya Syazatul Ezrina,Emy menghulurkan tangan untuk berjabat dengan Sya apa daa nama dia susah betul nak sebut. Syaz ni rakan sepejabat Wan,Syazatul Ezrina menyambut salaman Emy. Tapi mukanya macam merenung semacam pada Emy. Memang Emy akui gadis itu jauh lebih cantik berbanding dirinya. Persis seorang model. Mungkin dia model kot! Bebel Emy dalam hatiBuat apa kat siniEh! Banyak beli barang Amir memandang beg-beg yang terletak di sebelah Emy. Esok mesti jadi bahan cerita dia kat ofis. Biasa laa kalau kat sini shopping. Bershopping melepaskan penat lelah setelah bekerja… suara Emy seakan menyindir Amir. Amir sedar baik aku beredar sebelum aku di fire minah laser ni. Okeh laa Emy, kami beransur dulu. Ada barang sikit nak beli,Syazatul Ezrina seakan menarik-narik tangan Amir supaya berlalu dengan cepat dari situ. Bye Emy Nice to meet you!kata Syazatul Ezrina sambil berlalu dari situ bersama Amir. Amir hanya tersenyum dan mengikut macam pak turut! Emy melambai tangannya pada mereka berdua… terpaksa!! Huhh gediknya perempuan tu. Apa laa malangnya si Amir tu dapat tunang macam tu. Macam mata duitan jer dah ler kerek semacam. Emy mengutuk-ngutuk tunang Amir yang memandangnya dengan pandangan yang menjelikkan sekali. Macam laa aku nak ambil tunang dia! Tak ingin aku dengan mamat sewel tu
Pagi itu Emy datang awal juga. Sebab dah terbiasa dengan Abang Is yang suka menghantarnya lebih awal dari biasa. Macam tak de orang je kat ofis pagi. Selalunya semua datang awal. Peliknya aku terdatang hari minggu keTapi hari ni hari Selasa. Macam mana plak aku salah. Betul laaSurprise ..!!!Emy terkejut! Happy Birthday to you Emy!Emy terharu dengan parti mengejut untuknya di pagi hari. Ihikss macam mana korang tahu birthday aku haa soal Emy hairan. Alaa kau ni! Pandai-pandai laa kami cari. Betul tak Nasir Rina memandang Nasir di hujung pintu. Nasir tersengih mulutnya galak berceloteh dengan seorang lagi staff yang baru masuk. Thanks guys! Aku tak sangka korang nak buat macam ni. Tengahari ni nampaknya kau kena la belanja kami pula. Betui tak Rina abih la aku! Emy tersenyumOkeh… Aku belanja korang semua!Semua tersenyum dan ada yang bersorak. Haaa apa yang kecoh tadi tu Tiba-tiba plak suara mamat sewel tu memecah suasana yang hiruk pikuk dalam ofis. Semua terdiam, seakan terperanjat dengan kehadirannya. Hari ni birthday Emy!Rina berkata selamber sambil menghulurkan kek kepada Amir yang baru sampai. Saya ingatkan apa tadi. Kecoh semacam Amir menyambut kek tersebut dan terus berlalu ke biliknya. Aikss dia tak ucapkan Happy Birthday kat kau ke Emy Azlan bertanya. Aa aa laa Emy!Nasir mengiyakan apa yang ditanya oleh Azlan. Biar laa tak luak pun kalau dia tak ucapkan kat aku!Rina, Nasir dan Azlan berpandangan. Ok laa Terima kasih banyak-banyak atas jamuan ni! Tengahari ni jangan lupa kay!Emy terus berlalu ke biliknya. Sampainya dia di sana ada satu kejutan. Dia terkejut melihat sejambak bunga dan sekotak coklat di atas mejanya. Baru Emy hendak berjumpa Rina dan bertanya siapa yang memberinya. Emy terserempak dengan Rina di pintuEmy, aku na terbantut hasrat Rina untuk bertanya setelah ternampak sejambak bunga di atas meja Emy. Eh korang bagi aku ek semua ni Tanya Emy. Rina tidak mengendahkan soalan Emy dan terus menerpa ke arah bunga di atas meja Emy. Wow siapa bagi EmyCantiknya bunga ni!Tangan Rina membelek-belek bunga mawar berwarna merah itu. Jadi semua ni bukan dari korang la Absolutely not! Tak der nama pengirim ke Tak der. Hanya ucapan SELAMAT HARI LAHIR. SEMOGA DILANJUTKAN USIA DAN DIMURAHKAN REZEKI – A.I-. Itu je yang ditulisnya Rina,Emy masih lagi membelek kad di tangannya. A.ISiapa tuNtah-ntah peminat kau kot!PeminatSiapalah jejaka malang yang minat aku tu agaknya ek,Emy dan Rina ketawa. Emy Oooppss! Sorry for interrupting you. Emy ada mesyuarat 10 minit lagi,Amir menutup pintu kembali. Mukanya serius kali ini. Tiada secalit senyuman pun. Rina dan Emy berpandangan. Aikss tetiba jer! Meeting apa plak kali ni Rina menjungkitkan bahunya. Okay laa Emy, better you get ready for the meeting. Aku pun nak keluar sekejap lagi. Nak pergi site Projek Ambang Jaya tu. Dah seminggu aku tak pergi tengok. Karang si Amir tu bising macam minggu lepas,Rina melangkah keluar. Hmmm sebelum kena bebel baik kau pergi. Berdesing telinga, sekali dia membebel. Mengalahkan perempuan,Rina tersenyum mendengar kata-kata Emy. Emy teringat kejadian di KLCC. Hmm dengan perempuan tu bukan main lagi. Pijak semut pun tak mati keh keh keh Intercom berbunyi. Cik Emy, mereka sedang menunggu di bilik mesyuarat!Baiklah Sufi. Saya datang sekarang!

Tinggalkan Jawapan

