Novel : Sinar Cinta 1

Siti hajar
Comelpinky@yahoo.com

” please!!! Tolong nyer… Aku betul-betul suka ngan bestfriend kau tuh.” kata fikri.

Anissa yang mendengar hanya menahan sabar. Dalam diam-diam dia jatuh cinta dengan fikri tanpa pengetahuan sesiapa.

” a…a… Nanti aku kasitahu ngan kawan aku linda tuh…. aku kata yang kau ajak dia date okey?”
tersenyum anissa. Hatinya sebenarnya menangis.

“hehe… Thanks anis!! Sebab tuh aku sayang kau…”

Sayang sebagai kawan ker atau lebih? Mulut anissa terkunci unutuk menanyakan soalan tersebut..

” er..okey lah wei… aku nak chow dulu… jangan lupa kol 3 petang nie kat taman sri bahagia kau ngan ..linda ader date k… da..” hatinya pedih sebenarnyer.

————-

” er… linda!! janga lupa kau ngan fikri pergi taman ari nie!”

” tahu lah aku! huh!” jerit linda kasar.

mereka sebenarnya bukan ” bestfriend.” tapi linda sengaja berawan dengan anissa untu rapat dengan fikri. dia tahu fikri suka dengan dia! oleh sebab itu dia cube hendak menyirkirkan anissa keluar. nanti senang dia boleh rapat dengan fikri.

anissa yang melihat hanya tersenyum kelat…andai sahaja fikri tahu…siapa linda sebenarnyer… arh…biaran lah!!

—————–

huh! aper lah nasib aku malang sangat ari nie… payung aku dah lah tertinggal dalam dewan kuliah tadi..kalo nak patah balik…buang mase.. tunggu hujan reda ar

– 15 minutes kemudian… –

adoi…maner lah nie!! lama lagi ker… kalau aku tak ada penyakit asma nie..mesti aku dah lama lari dh..
ermmm aku lari jer lah!!

anissa berjalan sambil memeluk tangan sendiri.. sejuk nya tak terhingga. namun ditabah kan juga kaki nya berjalan. kepala nya terasa berat.. jantung nya bagai berhenti untuk berdenyut. nafas nya bagai terseat-sekat. sebuah kereta yang amat rasanyer ku kenali menuju ke arah anissa. kereta itu berhenti seketika.

fikri!! alamak…. mcm maner nie..

” eh anis! kau giler ke hah? kau ader asma tahu tak? cepat naik kereta aku ..”

linda yang duduk di hadapan hanya menahan geram.

” a…a… aku.. t..” belum sempat anissa menghabis kan ayatnyer dia sudah rebah.

” anis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” jerit fikri.
” ya allah… macam mana nie.. ko…ko..ol ambulance lin…ol skrg!!”

linda senyum..lambat-lambt dia mengambil hpn itu.
sakit hatinya melihat fikri mendukung anissa.

” cepat linda!!!” ini lahk kali pertama dia bersuara keras dengan linda. entah kenapa dia takut kehilangan anisssa……

linda pantas menelipon ambulance…

jaga kau anissa! bentak hati linda…

~ bersambung~

Advertisements

Satu Respons

  1. kepada penulis cpt r wat smbngnnyer.. X sbr nk tunggu nie..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: