Novel : Sinar Cinta 2

Siti hajar
Comelpinky@yahoo.com

” ya allah….apa yang aku dah buat…..”. Hati Fikri tidak henti-henti berdebar.

” Kenapa fik? Apa yang dah terjadi hah?” Dhamira , kakak anissa merenung masam ke arah fikri. jantung nya bagai tercabut sewaktu menerima panggilan yang mengatakan anissa di hospital.

” kan aku suruh kau jaga dia!” soalan dhamira masih belum terjawab. Hati nya makin membara.

” kak…a…a… petang tuh..s…saya ada hal siket!” hatinya berdoa agar anissa baik-baik aje.

” apa yang kau buat?” pelik! biasanya setiap petang fikri akan mengambil adiknya selepas kuliah,tak kira ada hal atau tidak. tapi apa dah jadi petang tuh? siapa perempuan di sebelah fikri tuh?

mulut fikri terkunci. untuk menyatakan hal sebenar….dia takut!!

“huh! lama lagi ker sayang..” linda tiba-tiba bersuara. fikri terkejut. apakah linda tidak memikirkan keadaan anissa? fikri sendiri bingung. apakah benar dia mencintai gadis di sebelah ini.. arh!!

——

” erm… dia okey jer. cuma penyakit asma dia makin teruk.” terdengar-dengar suara wanita tua itu.

huh! fikri mengeluh. kalau dia tidak pergi petang itu, pasti semua ini tak akan terjadi.

” er… wei fik… sory..aku petang tuh nak cepat.” dia takut kalau fikri marah dengan nya akibat merosakkan ” date ” tersebut. Dada nya berdebar-debar.

” aku yang patut sory.. er…maner linda?” hati anissa bagai dicucuk-cucuk mendengar nama linda. air mata nya bagai mahu mengalir. rupa-rupa nya linda lebih penting dari dia.

arh! memang pon…aku jer yang idung tak mancung pipi tersorong-sorong!

” hehe….. a…dia ada kat tepi tuh! wei aku … bla dulu.” air mata nya sudah menitis.pantas dia berpaling agar fikri tidak dapat mengesan apa yang berlaku..

~bersambung~

Satu Respons

  1. cpt la ckit wat smbngn nyer.. x sbr nie..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: