Novel : Benci tapi sayang 3

sarra aulia
fairygurlz_158@yahoo.com

Keesokan harinya kelas Risya bermula pd pukul 9 pg ketika dia sedang melayan perasaan menuju kekelasnya tiba-tiba sahaja jantungnya berdebar-debar seperti ada seseorang sedang memerhatikannya.Lantas dia berpaling ke belkang ternyata benar lelaki itu sedang memerhatikannya segera dia mempercepatkan langkahnya.Kenapa dadaku berdetak kencang ye.

“Hai Risya knp dengan ang ni,aku tengok pelik je?”berkerut dahi sue melihat menungan sahabat baiknya itu.
“Nothing”perlahan shj suara Risya.
Sue ingin meneruskan kata-katanya tetapi terbantut apabila melihat En Zafrul masuk ke dalam kelas.Setelah tamat sesi pembelajaran selama 3 jam itu segera Risya menuju ke tempat letak motornya.
“Hei Risya,what happen to you today hah?”Geram sungguh sue dengan perangai sahabatnya hari ni.Cepat shj lagkhnya menyaingi lgkh Risya yg pnjg.
“Tak ada apa-apalah”Risya mencapai helmetnya.”Kau ni sapa ambl?”soal Risya.
“Dengan bapa akulah sapa lagi”memang hari-hari sebelum ini bapanya yang dtg ambil bt tak tahu pula minah ni.
“manalah nak tahu kot-kot pakwe ang ka?”usik Risya.
“Tak adalah”tiba-tiba telefon sue berdering minta diangkat dia menjwb panggilan tersebut.”Ok lah Risya aku nak balik dulu abah aku dah tunggu tu,da..”
Risya hanya mengangguk.Ketika dia hendak menghidupkan enjin motor tiba-tiba jantungnya berdebar lagi.Takkan lelaki itu ada dekat sini kot.Cepat shj dia menghidupkan motornya tetapi..isyh motor ni time ku terdesak nilah dia bt perangai.Dicuba sekali lagi tapi motornya tetap tak boleh dihidupkan.
“Assalamualaikum”
Tercengang-cengang Risya.Suara tu macam pernah didengar tetapi di mana ye?hah lelaki tu…perlahan-lahan dia berpaling memang sah tekaanya.”Waalaikumussalam”perlahan shj suaranya.
“Ada apa-apa masalah ke?”Fikri keluar dari keretanya.
Mamat ni tiba-tiba shj buat baik ada apa-apa ke?
“helo…”Fikri melambai-lambaikan tangannya dimuka Risya.
Risya tersentak”hah”
“awk tak dengar ke sy tanya?”
“Sorry,awk tanya apa?”merah mukanya apabila melihat lelaki itu sedang merenungnya.Apsl dgn mamat ni tengok aku pelik je.
“Ada apa-apa masalah ke?”soal fikri sekali lg.
“ye,tak tahulah knp tiba-tiba je motor ni tak boleh start.”
“Yeke,biar sy tengok”
Risya memberi ruang kpd Fikri.Fikri menghidupkan motor Riya sekali sj start dah boleh.Aik hairan bin ajaib knp dgn aku motor ni bt hal tetiba je dtg mamat ni dia ok balik.Ooo..kau boikot aku ye motor jg kau.
“Ok dah boleh dah”
“Thanks”
Fikri hanya mengangguk ambil tersenyum.Dia menghulurkan tanda ingin bersalam.”Sy mohd daniel fikri”
“Maaf awk sy tak boleh sambut tgn awk”takut2 risya menuturkan kata,bknya apa takut Fikri tersinggung.Tapi knp dia boleh ckp baik pula dgn si mamat ni sdgkn sblm ni mrk spt musuh.
fikri merenung tgnya yg tak bersambut dan tersenyum smbl mengangguk memandang gadis dihadapannya.”It’s ok sy fhm”
Risya melemparkan senyuman.
Mak oi..comel jg bdk ni.Senyuman dia manis sekali.”boleh sy tahu nama awk pula?n sem berapa?”
“Nur Risya Fatihah,sem 5”
“Acconting cos ke?”
“Yup,tahu mana?”hairan risya dgn pertanyaan itu.takkan dia dok perhati aku kot.
“tu?”Fikri hanya ketawa kecil dan menunjuk kearah buku accounting dalam raga motornya.
Risya hanya tersenyum malu.”Hmm..x apalah awk sy nak blk dulu nanti lewat pula.”Segera Risya meminta diri sebenarnya dia sdh rasa malu sejak dari pagi tadi lagi apa sj yang dibuat mesti ada yg x kena dah tu motor bt hal pula.
Fikri hanya tersenyum dan berlalu masuk kedalam keretanya dan memecut laju ke pintu pagar utama.

——————-

Semenjak hari tu mereka sudah tidak menjadi musuh lagi.Jika mereka bertemu di mana-mana mesti Fikri akan menegur jika x menegur pun Fikri akan bermurah hati menghadiahkan senyuman manis seperti hari ni.
“Hoi..”sue menepuk bahu sahabatnya itu.
Terlompat Risya dengan sergahan sahabatnya itu.”Kau ni..”geram betul dia dengan sahabat yang berasal dari utara tanah air itu.Sue dan keluarganya sudah berpindah ke kuala lumpur selama 3 thn sebab itulah kadang-kadang loghat utara terbit juga dari mulutnya.
“amboi2,semenjak bila kau pandai bermain mata dengan musuh ketat kau tu,hah?”
“Mana ada,pandai2 jelah kau ni,jomlah nanti lewat pula geng kita dah tunggu dalam library tu,nanti bising pula minah2 kepoh tu.”segera di tarik tangan rakan karibnya itu menuju ke perpustakaan.
“tu nak elaklah kan,pandai betul kau ni,alah..Risya dgn aku pun kau nak rahsiakan”pujuk sue.
“nanti aku cerita kat kau lepas jumpa dengan geng kita,tapi ni rahsia kita je tau”Akhirnya risya terpaksa mengalah dengan sahabatnya itu.Tidak sampai hati pula nak rahsiakan sebab sblm ini suelah yg banyak menolongnya.
“janji tau?”Sue menunjukkan jari kelengkinnya.
“Yelah2,jomlah banyak songehlah kau ni”

Advertisements

3 Respons

  1. cpt la wat smbngan nye..

  2. mana sambungan cite nie????????????bz sgt ker……….

  3. sambung lagi lepastu kalo sambung bebanyak la skit….plizzz x sabar nk bace neyh…

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: