Novel : C.I.N.T.A 7

Dania Syakira
http://www.niakyra_93@yahoo.com

Kini,aku berada di dalam kereta bersama dengan Hakim.Mahu atau tidak,aku terpaksa menurut katanya untuk pulang ke Kedah bersama.Kalau tidak diturutkan katanya,nanti dia kecewa pulak.Sudahlah muka dia yang boleh tahan hensem tu lebam,nanti kalau aku reject pelawaan dia,hati dia pulak yang lebam.Lagi problem!!!!!!!!!!
“Sakit lagi tak Kim?,”.Aku bersuara setelah lama kami mendiamkan diri.Hanya bunyi radio sahaja yang kedengaran mengalunkan lagu.
Hakim diam.Eh…pekak ek????Ni yang aku malas nak buat baik ni….
“Kim!!,”.Aku masih mencuba.
Hakim masih diam.Dia teringat kat sape pulak ni…teringatkan buah hati dia ke????Tapi,bukankah buah hati dia aku??Eh…perasan pulak aku ni.Emm…better i ask him!!
“KIM,”.Aku meninggikan suaraku yang ditenggelami lagu di radio.Huh!!!!Hakim buat pekak lagi.Kacau betullah radio ni…kalau lagu best tak pelah jugak…ni lagu apa pun aku tak tau.Hakim ni minat rock betullah.Aku menutup radio!!
Hakim mengalih pandangannya ke arahku..
“Kenapa Qis tutup radio tu?,”.
“Saya tanya awak tapi awak tak jawab pun….,”.
“Oklah,sorry!!!Qis tanya apa tadi?,”.
“Saya tanya yang muka awak tu sakit lagi tak?,”.
“Sakitlah jugak…tapi Kim tak kisah…asalkan Qis balik kampung dengan Kim!!,”.Wadusss…so sweet!!!!Tapi Qis…kau jangan nak jatuh hati pulak…control yourself!!!!!!!!!!!
“Kim….!,”.
“Emmmm?,”.
“Buah hati yang Kim maksudkan tadi siapa????,”.Aku memberanikn diri untuk menyoal.
“Kalau Kim cakap yang buah hati Kim adalah Qis,Qis caya tak?,”.Gulp!!Aku????Hakim suka kat aku ke?Ah….aku kena jaga diri aku.Lelaki sekarang ni bukannya boleh percaya pun….especially Hakim yang baru balik oversea ni….mesti sosial!!!!!Kalau lelaki yang sosial macam Hakim ni jumpa dengan Atok aku,sure kena bom punyalah!!!
“Qis percaya tak???,”.Huh!!Qis,kau jangan percaya dia Qis!!!Jangan terpedaya dengan kata-kata manis lelaki!!
“Entahlah!!!,”.
“Kalau Kim cakap yang Kim suka kat Qis,Qis caya tak???,”.Hisy…Hakim ni tanya soalan cepumas pulak…rimas betullah aku.
“Entahlah Kim!!,”.
“Cakap je lah!!Qis percaya tak??Hakim betul-betul suka kat Qis ni!!!!!Serius!!!Kim tak tipu!!!,”.
“Ok…saya tak percaya langsung!!!!!Mana ada lelaki yang betul-betul suka pada seseorang perempuan tu meluahkan perasaanya dalam keadaan macam ni melainkan lelaki itu sengaja nak mainkan perasaan perempuan tu!!!!!,”.Nah ,ambik kau!!Betul pe apa aku cakap!!Lelaki pasti akan meluahkan rasa hatinya dalam keadaan yang romantik,ni tidak!!Dalam kereta!!Dahlah la tengah memandu…otak tak berapa betullah Kim ni!!!!
“Arghh!!!!!!!!!,”.Aku terjerit.Hakim memberhentiakn keretanya secara mengejut.Sah mamat ni tak ada lesen…pirah!!!Tak ada lesen janganlah bawak kereta…kalau terbabas nanti,masuk kuburlah aku!!!!Sudahlah aku ni belum kahwin lagi….
“Kenapa awak berhenti tengah jalan macam ni??Gila????,”.
“Memang pun…Kim dah jadi gila!!!,”.Hakim tersenyum dan aku tidak dapat mentafsir maknanya.Biasalah…sejak aku kenal dengan Hakim,dia asyik senyum je kalau ada apa-apa hal yang berlaku.Agaknyalah kan,kalau orang nak humban dia dalam loji taik pun dia masih senyum lagi….
“You want me to prove of what i am saying just now????,”.Ceh!!!Nak mengaburi mata akulah tu!!
“Buktikanlah!!!,”.Sengaja aku menduganya kembali.Berani?Cubalah!!!!!
Hakim senyum.Dia membuka pintu keretanya….aku ingin menyaksikan apa tindakannya…best jugak!!!Dia berdiri di hadapan kereta BMWnya.
“Saya Carl Hakim Ezairy bin Carl Damiry mengakui yang yang saya sudah jatuh hati pada Nur Balqis Munawwarah binti Hamizan!!!!!!!!!!!Saya suka pada dia!!!!!Saya nak me……..
“KIM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!STOP!!!!!!,”.Sawan betullah Hakim ni.Buat malu aje!!!Nak buat pengumuman tengah jalan macam ni apehal????Dia ingat dia ni anak raja ke??Anak raja pun tak macam ni!!!Sudahlah berhenti kereta di tengah jalan.Orang picit hon pun,dia buat bodoh jer….Sakarang nak memekak pulak!!!!
“Saya nak melamar Balqis menjadi penghuni hati saya!!!!!!!!!!!!!!!!,”.
“Kim!!!!!!!Dahlah!!!!!!!Jangan nak memalukan diri sendiri pulak!!!!!Kena saman nati,baru tau!!!!!!!!!,”.
“Saya tak peduli!!!!Kena saman berapa juta pun saya tak kisah!!!!!!!Yang saya tahu,saya nak awak,Nur Balqis Munawwarah!!!!!!!!,”.Gila!Gila!Gila!!!!!!!!!!!!Memang pun dia tak kisah bab duit sebab bapak dia jutawan,awatlah chek ni ngok sangat!!!!
“Kim!!!!!!!!Sudahlah!!!!!!!,”.Aku menjerit dari dalam kereta.Malu nak keluar dengan apa yang telah Hakim lakukan.Mak!!!!!!!!!!!!
“Sekarang Qis percaya tak cakap Kim???,”.
“Huh!!!!!,”.
“Percaya tak??,”.
Pon!!!pin!!!!Ton!!!!tin!!!!!Pin!Pin!Bingit telinga aku dengan bunyi hon kereta-kereta dari belakang.Tindakan Hakim hari ini memang di luar jangkaan aku!Aku tidak pernah menyangka kejadian ini akan berlaku dalam hidup aku!Sungguh!!!!Rasa macam tak logik pun ada!
“Kejap!!!!Saya nak tacle gadis saya!!!!!,”.Hakim memberitahu pemandu kereta yang sedang berbaris di belakang keretanya.Aaarrr!!.Maluuuuuuuuuuu.Kau tak malu ke Kim??????????
“KIM!!!Qis percaya!!!!!!,”.Aku mengaku juga.
Hakim ketawa!!!
“Percaya apa Qis???,”.Bodoh!!!!Buat tak reti pulak!!!
“Percaya yang awak suka kat sayalah!!!!!!!!,”.Aku menahan geram….Masuk dalam kereta nanti,siap kau Kim!!!
“Betul????,”.
“Betul!!!!,”.Aku mengeluh.Penat dengan kerenah Hakim!!!
“Thanks Qis!!!!!,”.
PON!!!!
“Sorry!!!!I\’ll move now!!!!!,”.Hakim cepat-cepat masuk ke dalam kereta dan memandu semula sambil tersengih.Jin haprit betul!!!!!

———————–

Fuhh!!!!Pertama kali di dalam hidup aku,aku memalukan diri sendiri di depan khalayak ramai!!!Sejarah hidup aku yang paling hebat! Sejak dari stesen bas tadi aku tidak berbual dengan Qis kerana mulut aku memang sakit!!!!Bukannya aku ni jenis tak tahan lasak tapi memang aku sakit pun!!Aku ingatkan balqis tak nak berbual dengan aku!Rupanya,dia ambil berat jugalah pasal aku!Bestnyer!!!!!Sebab tulah mulut aku terus sihat semula.Boleh aku cakap banyak balik!
Muka aku ni macam penipu ker???Dulu mungkinlah kot!!!Baru couple seminggu,dah break!!Sekarang ni,aku tak macam Hakim yang dulu lagi.Hakim sekarang mempunyai pendirian teguh!Kiranya, hatiku memang sudah terjatuh dengan sendirinya pada gadis bernama Nur Balqis Munawwarah!Love in the first sightlah katakan!!!!!!
Emmmmm…..comelnya tengok Qis.Baru sejam yang lalu sejarah itu berlalu,Qis terlelap!Mungkin penat meleteri diriku,tetapi aku senyum aje memanjang.Aku gemar melihat Balqis marah.Muka dia kiut siot!!!Tambah-tambah bila muncung itik dia keluar!!!Wah,makin galaklah aku membulinya!!!
“Kim….sudahlah!!!Berhenti!!!,”.Aik..aku memandang Balqis sekilas.Dia masih tidur!!Takkan dia bercakap sambil tidur kot??
Kesian betullah aku tengok Balqis ni…marah pada aku sampai terbawa-bawa dalam tidur.Alahai…..jahat jugak aku ni!!
Dari lirikkan mataku,aku dapat menangkap gerak-geri Balqis.Dia menggenyeh-genyeh matanya.Barangkali tawaku membuatkan dia terjaga daripada tidur..
“Kenapa awak ketawa Kim??,”.
“Tak ada apa-apa,saje jer!!,”.Aku terus-terusan tersenyum.Balqis menjeling.
Hakim!!!!Kau boleh tawan hati dia Kim!!You can!!

————

“Belok kiri Kim!!,”.
“Ok…lepas tu??,\’.
“Belok kiri lagi…bila jumpa masjid,awak belok kanan!,”.
“Kenapa nak belok kanan pulak?,”.La…dah nak ke rumah aku!!Aku taulah nak masuk jalan mana.Kau pandu dah le!!!
“Tu lorong ke rumah saya!!,”.Aku mengetap bibir!Meluat!
“Apa kata kalau kita singgah masjid dulu!!,”.
“Nak buat apa?Asar belum masuk lagi!!!!,”.
“Kita pergi nikah dulu la!!Baru balik jumpa mak bapak awak!!!,”.Ceh!!
“Sape nak nikah dengan awak!!!!Perasan!!!!,\’.
“Ye ke???,”.
“Ye la!,”.
“Iye?,”.
“Iye!!!Saya dah ada buah hati kat kampung ni!!!!,”.
“Hah?,”.Hakim kelu.
“Kalau awak nak tahu,tujuan saya balik kampung ni sebab saya nak bertunang!!Saya dah terima pinangan orang!!Faham????????,”.

Satu Respons

  1. nak tau smbgannye….cpatlah wat ek…thankz…citenye best n menarik…

Tinggalkan Jawapan

